Tuesday, December 21, 2010

CHEF WAN DATANG RUMAH......BAGI TIPS MEMASAK.


lama tak buat post tentang memasak
hahahahahaha
bajek chef wan tukang masak handal
tapi ok lah..masak untuk diri sendiri dan family
btw adik aku dah dapat kerja
so mak aku pun sibuk kerja
kadang2 bab2 memasak nie dilepaskan kat aku
tapi yang mudah2 jek..
klu nak masak heavy2 aku tak pandai
huhuhuhu
so hari ini resipi sup pucuk tahu bersama cendawan
alah aku biasa buat
so takda lah susah sangat.


mula2 kasi rendam dulu pucuk tahu.kasi lembut

lepas tue goreng bawang merah masuk bawang putih letak cili padi
sebelum tue pastikan semua bahan ditumbuk halus
mak aku paling pantang kalau tumbuk bahan2 tue kasar2
sebab kalau tak hancur batul2...tue lah jadinya cili bertempek cantik kat gigi!



siappp!!! sebab tue aku cakap mudah
campak sana campak sini....siap semua
tapi jangan lupa letak garam pulak
kang tawar memang sah2 kene CAMPAK dalam tong sampah!
hahahahahahahaa



nie telur dadar simple
why??????
sebab aku just letak telur 4 biji dan garam jek
kes= malas nak kupas merah dan bawang putih



done!!!!!
mana datang pulak sambal tumis ikan bilis tue???
jiran sedekah?????
perghhhhhh beragak!!
mak aku masak sebelum pergi kerja
sebab dia tahu
kalau aku masak mesti tak sedap
ada jek komen
pedas sangat lah
manis sangat lah




Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home