Tuesday, October 26, 2010

KAWAN SAMPAI MATI


tadi tengah2 landing(baring) atas katil yang sangat lah empuk macam katil hotel.
tetibe pulak datang idea nk buat post pasal kawan2 nie.
tetibe teringt kawan2 dekat ump.
skolah menengah.sekolah rendah.
tadika.
pusat jagaan bayi.(tipu semata2)

saya kat tmpt prektikal.....xde kawan.harapkan nk bercakap dgn mat indon,sv saya...pastue adelah plak bdk2 tmn blkg yg gemar bertengkek kt site kiterounk.
klu nk borak2 ngan mat2 indon nie....sah2 lah dyeorunk sibuk buat kerja.xkan tyme tue ak nk ajak borak bagai
klu nk borak ngan sv ak.erhmmm nmpk nye soal jawab psl kerja jelah.seriously..selama saya prektikal kt situ.xpenah pun skaly kiterounk borak something out of work.semuanya berkaitan kerja kerja kerja....klu nk makan bersama tyme lunch ke ape ke..lagi r.nyanyi jerlah lagu fazli zainal.HARAPAN!
hahahahahaahh

so tyme dpt tmpt li dulu.xterpikir pun.nk li ngan kawan2.dalam pale otak saya
warghhhhh dah nk li..best2..pas nie abis blaja..
ok best lah sgt kn.........skrg baru tahu kenapa KHAIRUL HAZWAN..kawan saya kate li nie borink.
dah selame saya li nie.....antara penyebab boring yg saya perasan... TAKDE KAWAN
erhmmmmm

tapi tue r .....kadang2 ada tyme tue..kita berasa takde kawan lagi baguz.arghhhh...nie mmg biasa berlaku kt semua owang.
antara situasi yang boleh mencetus keadaan ini:

1.kantoi bile kawan yg boleh dikatakan baik dgn kita mengumpat mende2 xelok kt kawan2 lain.bile dapat tahu.mulalah perang mulut bagai.kalau budak laki yg ego sgt tggi.mmg pergi sound dan slap2 bdk tue dpt percuma penumpuk.tp kalau budak perempuan biasa mereka tarik muka dah menghindari diri.erhmmmm...mcm2..

2.si polan a selalu menolong si b.dan apabila time si polan a nk mintak bantuan...si polan b tidak membantu...ak dlm bab nie plg ak suka ingt kn.kalau kita tolong seseorang..jgn terlalu harap orang yg kita tolong tue akan tlg kita blk.so makneya cuba lakukan seikhlas mungkin. mungkin ada btl frasa yg menyebut....jika kita tolong orang lain...kemudian hari orang akan tolong kita balik.tp bg ak jgn terlalu mengharap balasan apa yg kita buat baik pada orang.kalau bkn balasan baik dari orang kita dpt...tp balasan pahala dari allah kita perolehi.

3.bila kawan jadi perampas kekasih hati.huhuhuhu..alah menda2 nie dah biase terjadi.kadang2 tue ak terpikir gak.ape yg perampas tue rasa lepas dia rembat awek orang..nak2 awek kawan sendiri???? tp berbalik kepada fitrah kejadian manusia.jodoh ditangan tuhan.kalau 1 perhubungan itu tak kekal lama..maknyana mmg bkn jodoh anda.maybe ada yg lebih baik sdg menanti.tak pyh lah nk membunuh2........terjun bangunan bagai....santau bomoh sana sini....akhirnya....diri sendiri yg sengsara dan menderita.

kalau kite tgk situasi tue blk...sebenarnya tue lah antara asam garam dalam berkawan.cuba korunk bayunkkn....kalau semua kawan kita baek..skema xbnyk cakap.......so ad color x dlm berkawan tue?? bukan nk cakap...ok..perlu cri kawan jahat....penghisap dadah..perogol bersiri...
itu bukan maksud ak......
bila berkawan ni...kita kalau boleh nk cari yang boleh bersama@sekepala dengan kita.
tp dalam masa juga kawan2 tue perlu lah boleh memberi kita motivasi dan sedikit sebanyak memberi inspirasi sekiranya kawan2 kita itu seorang yg berjaya.
so say kalau dalam bab berkawan nie.paling penting skali:

1.sekepala....selama saya 21 tahun hidup nie...dah selama itu jugak saya berkawan....kawan pertama yang saya jumpa sekiranya saya berada di tempat baru seperti pindah sekolah ke...masuk u ke...itu bukan kawan rapat saya untuk hari berikutnya...it just call kawan only.why??? saya pun xpasti sbb apa..tp itu yg saya perasan dari sekolah rendah lagi.

2.bila berkawan saya bukan memilih paras rupa, ko anak dato...tan sri...bapak ko pki bmw..alphard lah.....spm ko 200A1 ker..... no...tue bkn list cara saya mencari kawan..

3. dont judge a book its cover....ok pepatah nie plg sesuai utk mereka yg pertama kali mengenali seseorang dan trus mengocop sesorang itu begitulah...begini lah...tanpa mengenal dengan lebih mendalam......saya pernah melalui situasi ini dan apa yang selalu saya fikirkan...sentiasa optimis dan kita tidak boleh menentukan seseorang itu kene menyukai kita atau tidak.....yg penting...be ur self...


kawan2 sdg melantak kfc..
layan jerlah


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home