Tuesday, March 15, 2011

ANAK YANG BERTUNANG MAK AYAH PULA PENING KEPALA.

hujung minggu yang lepas abang sedara bertunang. so seharusnya kami sekeluarga mestilah menyokong dalam usaha untuk merapatkan silaturrahim antara keluarga sesama sendiri. kalau dah saudara sendiri siapa nak tolong kalau bukan saudara sendiri kan? ok terputar ayat pulak. kesimpulan jangan mementingkan diri sendiri even saudara sendiri pun. dah dewasa abang sedara kitaorang nie. rasa sekejap masa berlalu. disebabkan dia adalah cucu sulung dalam keluarga kami so tidak syak lagi dia akan diberi perhatian penuh oleh pakcik dan makcik kami semua. tak jeles pun!

buat majlis tunang pun dah macam nak buat majlis kahwin. that why lah kenapa ada ibu-bapa yang tak sanggup nak buat majlis tunang nie. kenapa nak penat banyak kali kalau boleh penat sekali saja kan?? harung jek semua tue buat dalam 1 majlis kahwin. tapi itu orang sekarang. kalau jenis yang berpegang pada kuat pada adat even orang kata itu hal yang remeh temeh tapi bagi mereka itu adalah penting untuk menunjukkan adat kepada orang2 muda. aku pun dulu rasa kenapa nak bertunang bagai kenapa tak kahwin je teruskan. tapi bertunang nie dituntut dalam syariat islam juga. tolong betulkan kalau ada salah fakta di sini.



nie semua sedara mara kami. ramaikan even ada juga yang tak dapat datang sebab ada hal masing-masing. alah tunang je pun. nanti nikah kita hangkut 1 bas ye tak.



sembang petang bersama orang-orang tua. orang muda tak boleh masuk campur. diam sudah!



disebabkan takda DSLR...pakai kamera digital pun boleh. bajek lah kan capture pic kat celah bunga.



hantaran dari pihak perempuan



hantaran dari pihak lelaki
kalau perasan 2 2 pihak kek secret recipe.harga 1 kek=rm120!!!!


mari menyarung cincin




pn shimah mesti juga ada. wei mak aku bukan penyanyi yang nyanyi lagu TERINGIN tue. jangan salah sangka pula.



sorry lah capture by side. semua orang bekerumun kat depan nak ambil pic. kalau lambat kebelakang or ketepian. nasib badan!



mempersembahkan!!!!!!

ok ada lagi setahun nak tunggu nikah.






0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home