Wednesday, October 27, 2010

BELASAH 1 RINGGIT.......OK NIE AYAT DARI 1 IKLAN APE NTAH


arinie aku nk tlis psl something yg terjadi 3 days ago...ari ahad kan...
so masa tgh2 sidai kain....tetiber plak jiran sblh dok mengomel mcm ni..

"tggu lah blk nnt....mmg nk kene belasah nie..owunk ckp xdgr"

warghhhhhh telinga aku pe lagi.....dan mcm piring astro....
trus menghala ke rumah sblh utk mendengar lebih lanjut...
hahahahahaah

skaly 2 anak lelaki die yg bersuka ria naik basikal masuk ke perkarangan rumah
muka keletihan......penat kot mengayuh basikal tgh2 panas..
maybelah.

sakit....xnk....sakit....xnk......pukul lagi!!!(ok nie tipu...takde dlm dialog)
huhuhuhu
kene balun ngan ayah die upernya..
timbul rasa kesian dihati..
tp tuelah....seorang ayah mengajar anak..
kalau tak jln tanggungjawab......nnt akhirat kene jawab.

bila tgk situasi tue..teringt plak tyme kecik2 lu
masa kecik sebut jek apa yang saya xpenah dpt..
tali pinggang???
rotan buluh??
kaki payung???
perghhhhh mmg syahdu r...
tue lah habuan kalau menang award budak nakal.
tp time tue xder lah plak penonton2..
live tv ke suma bagai..
gila x malu! hahahaha
tp piala dapat....dlm bentuk bekas dan lebam.

dalam manyak mende yg membuatkan abah bengkek dan mula nk point saya adalah ketika:

1.ikut member pergi main meriam.tp hajat xkesampaian nk meletop kn merian tue.sbbnya bom kemarahan EN ZULKIPLI BIN HARUN lg kuat bedentum dari meriam tue.bru nak pnjt bukit abah dah tepekik telolong sowh turun blk rumah(sebenarnya ada hamba allah mulut mcm longkang pergi report kt abah...bile aku tanye x mengaku...tp sah2 lah mase abah terpekik tue die sblh abah...so takkan lah azwan ali plak mengamboi2 kt abah....haahhhaah).time dah trtue.ak berlari terus naik ke rumah.ak masuk abah pun masuk.agaknya time tue hanya payung jek die nmpk.so tue pun jadi nak sebat ak.....ok korang bayangkan kaki payung tue besi.....nk try???call me...abah saya boleh membantu.hahahaaha

2.saya pandai mula bawa motor masa darjah 4 kalau x silap.tp 1st tyme bawa moto ase darjah 3.
tyme tue best sgt tgk abg long ak(xpenah ak pggl die along ke...abg ke...pggl name pendek eri) dok prom prom prom moto atuk kt kmpg....jiwa hingin tahu melanda...amik kau!!! skaly ak dpt pegang moto tue....plg laju ak prees minyak die....ding dong!!! ok hidup lg...cuma pokok bunga atuk penyelemat..ahhaahahh..bekecai kot moto tue...ad lg smpi skrg..ok tp tue bkn cite sebenarnya nk dihuraikan.hahahahah...1 day abah pergi kerja naik kereta.ntah pehal lah...nk mengebest kan hari tue...die tertinggal plak kunci moto!!! warghhhh peluang keemasan....so pe lagi..dah pandai bawa moto lah kate kn...pusing sana.....pusing sini...tp ak ad hangkut 1 kawan nie.dah puas2 pusing2...blk lah umah masing....so besok pg nk pergi sekolah....ayah si kawan ak tue pergi report kt abah ak...time tue cakap ko....ak kt atas rumah lg..rumah kuartest tggi...so dari bawah aku bley nampak pakcik tue mulut mcm mami jarum dok ngomel2 kt abah.....time bapak si kawan ak tu bla...bapak ak mula mengorak langkah naik ke rumah.....prapp..hinggap satu ke kaki ak....prapp.....hinggap lg ke tangan ak(nk elak kene kaki..tp tgn plak kene....hahahha).....free2 pagi tue dpt bekpes rotan buluh...seyes aku cakap.....sampai sekolah ak x benti nangis...tp masuk pagar skolah cover r....malu....hahahahaah.....ayah kawan ak tue.....aku anti gila B### r....tp tue r..marah ak pun xlama......sekarang ayah kawan ak tue dah meninggal..klu x silap kene kanser usus....ak pun dah pindah melaka time dia meninggal....

tgk....pnjg x.....ada lagi ak nk tlis.
kang muntah plak korunk nk bace..

ok berbalik kepada cerita post nie.
saya selalu tertanya2 napelah abah bdk lain ok je....xder mslh...boleh buat itu..boleh buat ini.
boleh itu ..boleh ini...
tp tue r...nama pun bdk...
mende yg ditengah dibuat.
mende yg disuruh xnk buat.
aisyhhhhhhh
tipu lah kate.....kalau ayah o mak kita sebat or pukul tue kita marah..
dalam hati jgn cakap lah....ok xperlu kot ak nk tlis ak ap yg ak rasa..
tue blom lg rasa nak lari rumah...
tp ak pikir gak....nak lari rumah nak duduk umah sape???
klu dpt tumpang ddk....orang tue bley layan ko ??
masak sedap mcm emak sendiri masak???
dan plg penting...
kot ko wat silap dan kesalahan....diaorang nk tegur???
nasib baik kalau tegur....kalau x??
BERTAMBAH HANTU LAH DIRI KAU!!!
sebab tue tanggungjawab mendidik anak terletak pada IBU-BAPA
di akhirat nnt bukan pengasuh,jiran sebelah,kongsikang yg disoal dlm tanggungjawab mendidik anak...(nk jugak kongsikang join)
IBU-BAPA!!!!!

LOVE
ZULKIPLI BIN HARUN(abah)
NOORHASHIMAH NORDIN(emak)

pengakuan jujur:saya xpenah cakap mcm tue kt mereka..tapi dalam hati sapa yang tahu.


tgk muka abah menakutkan x????ayah korunk mcm tue x????
mak saya mantain cun n cantik...(ok saya....asyila kata mak saya mcm plakon cinderella..alah watak mak tiri cinderella tue...hahahahhaha)
abang saya dan konvo..jd orang pun....
saya??? insyallah akan menyusul..
title jadi owunk tue akan saya pegang plak.
heheehhhehehehe
nite world!!



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home