Thursday, October 28, 2010

TUN MUTAHIR NAMA SEKOLAH....LAGU SEKOLAH SLOW GILAK! BOLEH TIDO TIME PERHIMPUNAN


yeahhh!kembali lagi saya mengupdate blog entah ada orang bace atau tidak.
so ape yang kau nak membebelkan arinie alok?

otak sdg berpikir.....erhmmmmm

tetibe rasa nak membebel pasal 1st time aku masuk sekolah selepas abah dapat notice pindah melaka.
biaser r bila pindah sekolah nie...mula mak dan abah termasuk ak nk pilih sekolah apa yg best.
dalam kepala otak parents ak mereka memetingkan:

1. sekolah dekat dgn rumah.so boleh jimat tambang bas.akhirnya mmg dapat sekolah dekat rumah.jadinya duit belanja sekolah aku rm1.50.....sikit kn???tp ak bersyukur....even kawan aku yang pergi sekolah parents hantar pun dibekalkan rm5.00.

2.time nak pilih sekolah tue.abah kata biar suma sekali sumbat 1 sekolah.that means...aku,my bro and little sister enter the same school..easy rite?? (tgk dah mula nk tulis english).maybe hajat abah kot time2 adik2 kene buli si abang boleh membantu....membantu menyelamat adik2.bukan membantu TENGOK JEK!...lastly....tak dapat jugak sekolah sama. tapi ok jugak lah sekolah kami berjiran.

3.klu 2 ciri diatas abah aku yg pilih.yg ciri nie mmg emak aku paling titik beratkan.sekolah nak pergi tue mestilah terbaik.perghhhh cita-cita tak nak kalah mak ak.kot anak2 bijaksana takper.tp nk wat mcm mana...layan jek....tp abang ak jek dapat pergi sekolah yang antara the best lah kt negeri melaka..SMK MUNSYI ABDULLAH....yg aku n adik ak plak tercampak sekolah sebelah tue.ok lah der....janji sekolah kan.huhuhuhu

tue antara apa yang parents aku hendakkan..tapi dalam kepala otak ak....lain plak.meh tengok.

1.masa dlm2 pilih sekolah tue ak dah plan nk masuk school ST FRACAIS(xsure btl ke ejaan sekolah)....sekolah nie kt bandar hilir...dan plg best.....buka pintu sekolah teros ad mall!!! gila xbest. huhuhuhuhuhu ad mahkota prade,,,melaka megamall(time tue x buka lagi..padang kosong),pergghhhh!!!! (jakun seketika)

2.kalau boleh nk pilih sekolah semua melayu.....sbb mase form1 kt segamat sekolah ak tue didominasi oleh kaun cina.bukan bermaksud aku mendiskriminasi terhadap mereka.tp nk bersaing tue agk payah kot....mereka kalau belajar.....mmg tip top.....rangking kelas no1 smpi no10 tue bdk melayu sorang dua jek.tapi tue r.....permintaan tak dikabukan...akhirnya dapat sekolah yang berbilang bangsa.tapi aku rasa ok...sbb mereka nie kalau duduk bersama belajar mereka tak kedekut ilmu....even ada yang buat muka bajek pandai...akhirnya kita pun boleh bersaing dengan mereka......cuma nak tak nak jek..

3.bila dapat 1 sekolah ke...kalau boleh tak mau dapat cikgu kelas yang mulut kepochi.aku time skolah dulu plg x suka kalau bab2 ad meeting nk amik report card..nak tahu sbb ape???
situasi: abah pergi amik report card kt sekolah.

selepas abah berborak sakan dgn cikgu A....kami pun pulang kerumah
sampai rumah abah pun berkata:

abah:ko nie dari sekolah rendah smpi lah nie mende yg sama jek kalau abah jumpa cikgu ko.
gelak,bergurau,berborak time cikgu mengajar,x serius.......

aku:...........(terdiam..insaf seketika...masuk telinga kiri kuar telinga kanan...hahaahhah)

namun begitu...nampaknya mmg takdir itu yg ak dpt...cikgu kepochi sentiasa mengiringi ak.
eleh kot borak2 ckit pun x bleh ker????
kalau nk murid2 senyap...pergi aja budak bisu.....tp tue r.jgn plak komplain kt ibu bapa mereka tangan xreti dok diam...sah2 lah bahasa isyarat mereka guna tgn..tak pasal kene cepuk percuma..
hahaahahhahahaahahaha

tgk mcm2 mende berlaku.tp tue r.semua tua dah lepas.parents aku pun dah lepas tanggungjawab menyekolahkn kiterorang adik beradik.....tggl nak abiskan belaja kt universiti jek.nasib ad tanggungan ptptn..even pinjam je pun...trima kasih.ringan beban ibu bapa saya(eleh ko alok...bulan2 mintak gk...ringan ke tue..menambah beban dengan ko yg sah2 berat.hahahaah)




>>masa sedang tulis nie...tetibe teringt masa darjah 1...saya dipilih oleh cikgu kelas sbgi ketua darjah.1 day..semua ketua darjah dikehendaki ke bilik guru...kalau xsilap..sbb nk buat pengtaulihan semua ketua kelas.dan pada hari yang sama baju saya ada bekas mee kari tertumpah..bukan ckit...tapi setompom besar....kesimpulan..ketua kelas diganti baru pada hari yang sama....sediyh kn...darjah 6 baru dapat jadi ketua kelas......aku namakan...sumpahan mee kari....hahahahahaah



tgk saya budak rambut kerinting berangan nak jadi GUY SEBASTIAN
sapekah itu??
korang search lah sendiri kt google.
huhuhuhuhuhu


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home