Friday, October 29, 2010

STUDY WEEK....SAYA TAKKAN JUMPA STUDY WEEK.PRACTIKAL MANA DTG STUDY WEEK.TGGU LAST WEEK TUE BTL.



selamat malam....baru jek lepas tgk konsert dimana ku cari ganti...tribute 4 P.RAMLEE
erhmmmmmm..dalam manyak2 show td ak plg suka YUNA nyanyi..tp x hingat ape plak lagu pe.
selamba n soul jek....mmg penyanyi jaaz mcm tue kot.
dan plg penting drama sebabak madu 3 xnak kalah
Rosnah Mat Aris, Nora danish dan Rozita Che Wan.
mmg boom abis......gelak bagai kot.

tapi tue bukan cite sebenar apa yang hendak saya sampaikan
waktu2 mcm nie..kebanyakkan IPTA terutama Ump dah bersiap2 utk menanti final exam.
before final exam nie ad mggu di panggil study week
tyme tue 1mggu xder klas
tema: pelajar akan study selama 1 mggu.....sah2 4plat dlm tgn
ok...pernyataan tue sangat xbley pki.

saya belajar kt ump dah 3 tahun.
maknanya sudah 6 kali exam aku amik.
6 kali study week aku tempuh...(mcm pergi beperang plak kn)
so bile tyme study week nie mcm2 ragam boleh dilihat
semua nk menunjuk mereka study dan amik exam.
tp bg aku..study week nie time relex...tido2...sengang2.. dan pasti final result...lebur.
hahahahahahaha

so dalam 3 tahun tue...sempat lah ak analysis perkara2 yg selalu jek budak2 ump nie buat.nie apa yg ak nmpk......kalau korang xnmpk nasib lah.......research lg......haahhahaah

1.library-ahh tmpt nie kalau study week n mggu exam mmg mencatat kunjugan plg tggi lah.boleh dikatakan semua meja penuh.tue blom lg tnye blik diskusi.....sah2 sape lmbt booking.....tolong lah study di bilik...hahahha...aku pun time study week rajin gak pergi library...1st sbb sejuk ad aircond..tp time aircond wat menggila...mcm study kt ok kot.....hahahah.lg 1 kalau study kt library nie....tmpt senyap jek...xde dgr orang pok pet pok pet..sbb kantoi ko borak...mmg jelingan maut dari kakak kaunter...klu x cayer pergi library ump......

2.bilik lecturer-arghhhh nie pun kalau lalu kt fakulty tyme study week n exam...mmg rmi bdk2 lalu lalang....point utama...tmbh carry mark....kot2 sapa yg boleh expect die lulus final n A dalam tangan....goyang kaki jerlah kt blik......selain tue jugak....mintak hint...tp kadang2 bukan hint pun bg....smpi soklan apa yang kuar pun ad jugak lecturer bagi...sangat baik betul lecturer mcm tue.tp tue r..kot kantoi ngan dekan...JAWAB SENDIRI.....dan yg pasti SET SOALAN ditukar!!!

3.mcd-arghhh mesti ada yang tertanye2 apa kaitan mcd dgn study week n exam????? sekarang nie trend bdk2 yg belaja kt universiti or kolej lepak kt mcd2 24h dengan harapan untuk study.tapi tue r...aku pun pelik...boleh ke study kt tmpt2 mcm tue...dengan makanan depan mata.pastue plak environment nya yg bising....terus terang aku cakap....belum pernah sekali aku study kt mcd o mane2 fastfood restoran.......bagi aku...serupa jek korang x study...sbb takda fokus...pandangan aku lah......

4.kelawar-arghhhh kalau kt ump....mmg biasa lah istilah kelawar ni....mana tak nya...budak2 study2 smpi 3 o 4 pagi..pastue bantai tido smpi tgh hari....mcm kelawar....siang tido...malam keluar...aku pun biasa wat mcm nie.....sebab kalau study siang...mmg mengantuk..ak pun x tahu pasal apa...kalau malam rasa tenang jek..even ada member wat pedajal time study...bg penapak cukup...kembali tenang..hahahaahha...tp tue r..better study time lepas subuh....sbb pagi2 tue otak kita fresh n muda nk masuk apa yang kita belajat...

5.pasaraya giant-sudah tentu bila sebut giant pasti membeli belah.biasa sebelum mula study week....arghhhhh sibuk budak2 nie nk g giant...ehh jom giant.....nk bli nescafe 3 in 2...sng nnt nk overnite study.....nk bli pen liquid sume bagai......nnt nk exam senang...yg penting....maggi x bley tggl...takut lapa ditengah malam.....hahahaahahahah

6.masjid-tyme nie setiap waktu solat hampir dikatakan penuh jugak lah.time study week pun masjid pun manyak wat solat hajat dan doa2 pemudahkan belaja dan masa exam nanti.nie adalah contoh yang baik...even waktu2 lain x bley luangkan masa nk imarahkan masjid...tyme2 mcm nie lah kita nk rapatkan diri pada allah dan mohon diberi kesenangan semasa menjawab exam.....amin....

tue lah antara apa yang sempat ak perasaan
kang tlis manyak2 plak...korunk kate ak layak amik PHD Sains Manusia....
hahaahhahahhaah....sumpah x lawak!
k r saya dah kering otak.
so bagi2 mereka2 yg akan menghadapi exam
saya ucapkan gudluck!!!
do ur best ok!!!!






tetibe plak...sdg google imej terjumpa plak pic nie...
sggh tertanya2.....


nie ker poster untuk filem terbaru nurkasih???
mcm pelik jek....
hahaahahahhaahahahah
btw yg buat mende nie mmg baguz....
amoi baju hiaju sgt lawa!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home