Sunday, March 6, 2011

NASIB MANUSIA SIAPA YANG TAHU.....KALAU NASIB AYAM BOLEH TENGOK KAT KAKI.

dalam hidup korang mesti ada benda pertama yang korang beli dengan hasil titik peluh sendiri. ok jangan campur adukkan membeli aiskrim malaysia kat rumah jiran sebelah hasil daripada terjumpa duit 20sen kat tepi mesin basuh. itu bukan contoh terbaik untuk dijadikan bahan pengalaman mencari duit sendiri.

masa aku mula-mula li dulu benda pertama yang aku dapat beli dengan sendirinya adalah kamera digital NIKON COOLPLIX S570 harganya mencecah rm700.


mula-mula memang pinjam duit dari emak aku. iyerlah baru mula2 buat praktikal kan. tapi aku janji dengan emak aku setiap bulan aku akan bayar balik secaran ansuran menggunakan duit elaun praktikal. sampai habie praktikal selama 6 bulan tue habis jugaklah ansuran hutang yang aku pinjam dari emak aku. sebab utama aku beli kamera nie aku nak guna masa praktikal waktu tue. so banyakkan gambar yang perlu diambil untuk diletakkan dalam report. lagi 1 aku memang aku dah idam nak beli 1 kamera digital. iyalah even kat handset ada kamera tapi quality gambar tetap tak sama dengan kamera digital apatah lagi kalau dibanding dengan DSLR kan. macam langit dengan bumi.

next target nak beli motor pulak.
motor apekah????? aku pun tak fikir lagi. janji cukup duit kita angkat. jenis motor kemudian kira. duit itu penting walaupun bukan paling penting dalam hidup!

tapi pernah tak korang dapat sesuatu benda dengan tidak memerlukan titik peluh untuk mendapatkan benda tersebut. alah senang cakap dapat benda free kan. semua orang suka kalau dapat benda free. kalau boleh selama hayat dikandung badan nyawa masih berjalan dalam badan semua benda nak free. tapi jangan harap lah nak selalu. benda free ni jarang2 jek berlaku. nasib badan!!!!!!!!



kalau tiada aral melintang saya akan dapat dapat nokia e-72 ini secara percuma. eh macam mana dapat erk??? turun dari langit ker??
dipermudahkan cerita abang aku yang pakai handset nie tak sampai 3bulan nk sedekah kan kepada aku katanya. kesian kot tengok adik pakai handset cikai tahap 9 dowh. dia dah beli blackberry wooooo!!!! korang tahu kan blackberry tue wishlist aku!!!!!
tapi takpa lah. kalau betul aku dapat handset nie aku pakai lah dulu. orang bagi percuma tanpa sebarang bayaran. amik jerlah kan. hahahhaahahahhaha

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home