Sunday, March 6, 2011

SAMAN PARKING


bila ada off day boleh lah nak ambil kesempatan nak buat itu dan ini bila waktu lapang ada. nak pulak time offday tue gaji dah dapat. so sewajibnya duit gaji yang dapat tue diselesaikan bil-bil dan hutang-hutang yang tergendala. so nak jadikan cerita masa nak pergi bayar bil cukai tanah(mak aku kirim) dengan selamba badak park kereta tanpa letak kupon parking. alah kupon sejam 60sen je kot. lagi pulak ada 1 buku kupon dalam kereta. tapi kalau setakat keluar tak sampai 5minit dari kereta nak kena letak kupon ker????? membazir lah gitu. kalau pergi semua tempat tak sampai 5minit dah berapa keping pakai pulakkan.


nah amikkau!!!!!!! tak nampak klick lah pic tue kasi jelas lagi. tengok rm30hinggit tue!!!
bukan 30sen yerk!!!! cuba letak parking kupon tadi. 1keping 60sen je. nie kene saman rm30. kalau pergi mcd nie boleh dpt 3 set mcchicken set large yer. nak tak nak kene bayar lah. sekarang nie kalau apa2 saman korang tak settlekan memang menjadi masalah di kemudian hari. even saman parking pun. jangan ambil mudah. dah lah pinjam kereta orang(kereta emak sendiri) pastue dah buat masalah tak nak bertanggungjawab. hey man!!!!

aku pulak pandai dan lagi bijaksana. alah bayar lain kali jerlah. ke nanti2 kan. bila dah 2 hari saman tue ada kat tangan aku member baru cakap kalau kena saman seharusnya selesaikan bayaran saman tue pada hari yang sama jugak. sebab kalau bayar saman pada hari pertama dapat kurang sampai rm25. maknya kat sini hanya bayar rm5 saja. kalau dah lebih 24 jam dari tarikh saman dikeluarkan bayaran yang dikenankan adalah separuh dari jumlah saman yang diberi. melainkan sudah lebih 14hari baru saman tue tak boleh bagi diskaun. so kalau tulis rm30 korang bayar lah nilai tue.



lain kali saya nampak pakcik..saya belanja pakcik makan mcd!!!!!
hahahaahahhahahah



tengok. teratur tak??? semua resit pembayaran tersusn rapi dalam file. semua nie aku belajar dari cara bos aku handle kan hotel. semua resit-resit even yang remeh temeh yang korang rasa boleh campak jek dalam tong sampah tapi bagi bos aku tak. dia akan simpan sampai hujung tahun bila semua akaun tahunan siap diaudit.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home