Sunday, November 14, 2010

CARI KERJA...APA KERJA KO BOLEH BUAT ALOK???? MAKAN JE TAHU

amboi! tajuk post mcm makan tuan sendiri nmpk
hai sis hai der...selamat malam
sangat lah terima kasih sudi membaca blog x seberapa nie
erhmmm apa ko nk membebelkan ari nie alok?

BELAJAR DAH ABIS....SO TIME CARI KERJA PLAK

erhmmm kalau ikutkn...dalam dilema kot sekarangan
tak tahu nk kerja dulu ke or sambung belaja
tapi menjadi masalah utama disini adalah:

KALAU HENDAK MASUK UMP BLK...KENE TGGU INTAKE JULY NEXT YEAR!!!

diulang sekali lagi

KALAU HENDAK MASUK UMP BLK...KENE TUNGGU INTAKE JULY NEXT YEAR!!!

next year dowh..lama lagi kot
apa aku nk wat time2 waktu2 senggang tue
takkan menternak lemak jek kt rumah
ok..sangat tak nak ulangi apa yang aku wat lepas spm
abah aku tak bagi kerja lepas spm
die sowh duduk umah...so ko bayangkan apa yang boleh buat selain ke dapur!
tujuan???
untuk makan lah...takkan pergi dapur nak tanam sayur plak!

"eleh ade jek orang tanam sayur kt dapur...."

ahh ko...mcm2 plak..shuh shuh shuh!

aku mmg kene cari kerja
tapi masalah kedua adalah......
kalau nk cari kerja....nk cari kerja ikut diploma aku or bantai jek main sebab
kalau kerja ikut apa yang aku belajar....boleh ker kita kerja x sampai setahun.
kalau kata dapat sambung belajar bulan tujuh tahun depan..
boleh kita submit surat perletakan jawatan walaupun kerja tak sampai setahun???
kalau kerja main tibai jek.
mcm kerja kt
mcd...kfc...pizza..ayamas....nandos...(ok kenapa perlu semua makanan??? )
kalau kerja tempat2 mcm nie..anytime boleh resign jek
nak2 kalau wat part time
tapi tue r...nk dpt kerja tue plak bukan senang2..
nak2 sekarang nie dah nk cuti sekolah..budak2 universiti dan kolej pun dah nak cuti
dieorang pun berhajat nk kerja mencari pendapatan sementara cuti semesta
kalau lmbt...gigit jarilah yerk!

aku kalau xkerja beberapa bulan nie nnt
sah2 lah:

1.broadband mesti kene potong.sapa nak bayar.harap mak abah aku???dieorang lagi manyak mende nk pakai duit...dah plak tue..aku n adik aku je kot pki.mereka x pki tenet nie.

2.sah2 lah duit2 nk enjoy bersama teman2 xder.....kalau nk keluar pun mesti nk mintak kt mak..tpi bukan bleh selalu nk mintak.

3.sebenarnya aku ada hajat...kalau nk konvo nnt..aku nk support hotel untuk family aku.so bila bekerja....boleh kumpul2 sikit...tapi x tahu...klu boleh kumpul....insyallah jadi...hehehehehe.

so rumusan nyer alok???

MEMANG KAU KENE CARI KERJA ALOK!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home