Wednesday, November 3, 2010

SETIAP APA YANG BERLAKU PASTI ADA HIKMAHNYA

selamat malam
saya baru jek pulang dari hospital
melawat nenek
sampai arinie...kondisi nenek agak ok jugak berbanding semalam
hari isnin aritue...keadaannya amat menakutkan kami sekeluarga
semua adik beradik emak saya datang ke hospital melaka utk melihat nenek
dengan harapan supaya sempat melihat nenek jika apa2 yang berlaku
namun umur nenek masih panjang...dan itu yang kami harapkan
masa malam kejadian tue
wad tempat nenek duduk tue
dah mcm umah kami sendiri
sesuka ati keluar masuk smpi subuh
smpi pak guard yg jg wad tue pun x bley buat apa
(ok.....pakcik saya upah bg air teh...buka pintu pagar kalau ada sedara mara datang)
aritue jugak mmg ramai sedara mara datang melawat nenek
mungkin betul orang cakap....kalau kita nk tgk orang saya kita ke x.
kite tggu time kita sakit....
selain itu kalau hayat kita sentiasa berbuat baik....maka orang akan sentisa suka akan kita

mesti korang tertanya nenek saya nie sakit apa kn..
ok untuk pengetahuan korang
nenek saya mengidap
KANSER PAYUDARA!
lagi sekali saya tlid
KANSER PAYUDARA!!!!!! TAHAP AKHIR!!!!
kalau x silap dah 2 tahun kot die menanggung sakit itu
tapi rawatan bagi dia tidak seperti pesakit2 lain.
disebabkan faktor usia
kimoterapi dan pembedahan pembuangan sel2 kanser tidak dilakukan
ini disebabkan badan nenek saya tidak boleh menampung kesan2 sampingan sekiranya
rawatan2 tadi dilakukan...
saya begitu terharu melihat keadaan dia
even sakit macam mana pun
saya xpenah lihat dia menunjukkan sakit dia
namun bila kanser2 itu mula merebak
kesan2 boleh dilihat ketika ini
antara sebab die tidak boleh bergerak sekarang
adalah kerana....sel2 kanse mula menyerang tulang2 di badannya
korang bayangkan...betapa seksa dia menaggung sakit itu
tapi hanya dia yang tahu..

saya ingt lagi 1st day emak saya amik result pemeriksaan pengesanan kanser itu
meleleh air mata emak...mungkin mengenangkan nenek yang sudah tua yg diharapkan sihat sehingga akhir hayat..namun lain yang jadi...
masa nk bagi tahu nenek pun emak serba salah...
smpi kumpul adik beradik emak yang lain
nk bagitahu penyakit nenek itu
tapi itu lah...
apabila berita itu sampai pada nenek
nenek buat muka biasa sahaja
tapi kita x tahu....dalam hati dan pemikiran die.....hanya tuhan yang tahu

disini...saya berharap sangat
kiranya..anda dapat mendoakan kesejahteraan nenek saya
amin



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home