Sunday, November 21, 2010

TINGGAL KENANGAN......TEMPAT KENE PIJAK PAKU DIKENANG...INIKAH PULAK TEMPAT PREKTIKAL...SO APA KAITAN?


hai!! tak terlambat nak wish happy sunday kan
so sempena hari jumaat, sabtu, ahad sangat lah masa yang sibuk bagi aku
dan banyak jugaklah perkara yang berlaku
ada perkara yang dirancang tak jadi....yang tak dirancang jadi pulak
hidupkan...memang macam tue.
so apa yang menarik hari ini alok???
kisah ko menang kat shourt awards ker???
seperti wanita ini???
kejadah pulak aku nak menang awards bagai!
aku sendiri melepek kat depan tb tatkala nenek dan abah aku sibuk mengajak aku pergi rumah mak long.
tapi terpaksa aku menolak untuk tengok shourt awards.
so apa ko dapat alok duduk selama 2 jam mengadap tengok event tue???
dapat award penonton setia shourt award ker??
ok x!
nenek aku bawa balik sate 15 batang ayam campur daging.
khas untuk aku....bila dah sebut khas memang sah aku yang habiskan!
hahahahahhahaah

ok.sebenarnya aku nak cerita apa yang 3 hari yang aku begitu sibuk sangat minggu ni
jumaat,sabtu dan ahad


orang kata hari jumaat ni hari penuh keberkatan dalam setiap perkara baik atau hajat baik yang kita ingin lakukan.so tiba2 dalam kepala hotak aku nak mencari kerja pulak.ok dah seminggu kot bersantai bagai kat rumah.bekalan makanan pun hampir licin.ditambah pulak adik aku yang sorang pun dah habis belajar.so masing2 berlumba untuk memenangi pertandingan ANGGUR SIAPA PALING LEBAT..ok tolong baca tulisan yang dibold besar itu seperti nabil raja lawak berseloroh "siapa nak kahwin jutawan!' dalam filem pisau cukur. tapi akhirnya aku menyerah kalah dan aku pun mula berlegar2 mencari kerja kat ares tmpt tinggal aku.tetibe......warghhhh!!

'pekerja diperlukan"
sila dail no ini 01x-xxxxxxx

ok aku tak dail pun.aku terus masuk kt tempat tue...dan aku pun di-interbiu...ok2..macam2 ditanya.....tapi ak jawab jerlah dengan seyakin mungkin.last sekali ......'ok..isnin ni mula kerja"
horreyyyy!!!!!....dapat jugak kerja.even part time pun.....kerja apa alok??? ok..kerja kat hotel jadi penyambut tetamu....hotel mania ker???? bagai pulak hotel mania kan.....bajek sedap2 buat kerja boleh pulak nak menyanyi menari bagai pulak..hahahaaahhh.

so pada hari yang sama lepas solat jumaat...tetiba pulak aku terasa aku ada hutang rm5 dengan supervisor site aku.....so aku pun bergerak pulak ke site lama tempat aku buat prektikal dulu.sampai jek kat site tue nampak lain dah.even baru seminggu aku tak datang dah manyak berubah.tapi nak jumpa sv aku tiada rezeki.maybe dia pergi site lain kot.tapi takpa lah.alang2 aku datang ak sempat snap beberapa pic untuk tatapan korang.
nie tempat dikira office aku.
ok aku tahu mesti korang kesian sama aku.takpa2 takperlulah nak pggl bersamamu.
kat sinie lah aku nak update daily report
nak sain D/O concrete....barang2 kejadah apa ntah
pastue kalau engineer datang pun nak discussion pun kat sini.
even kawan2 li tempat lain mereka kata ada cabin siap ber-aircond!!!!
tapi saya BERSYUKUR!!!!!!

tak tahu r korang percaya ke x..
aku pandai bawa fortklift nie.
heheheheheh
angkat batu merah...angkat kayu 1 bundle...dan macam2 lagi
bawa benda nie pun macam bawa kereta jugak
tapi ada 2 gear jerlah
yang paling penting.....mesti tahu nak kawal benda macam gading gajah tue.
tapi senang je kot.
heheheheheheh

cuba tengok nie
agak2 korang apa???
pusat membeli belah giant?????
hahahahahahhhahaah
ok salah!
tue toilet r.
tengok pic ni lagi


siapa berani 'berak' kat sinie??
hahaahaahhaahhaahahh
serius wei....aku 2 kali jek selama 6 bulan aku prektikal...
tak sanggup kot!
berlubang sana -sini
tandas nie double.
kot nasib tak baik...ber'berak' berduet dengan orang sebelah pun melepas hajat yang sama
memang menang vokal terbaik kot!!!
hahahhahahahaha

site tempat aku buat prektikal nie
dekat dengan taman perumahan
berjiran.
so kadang2 aku aku rasa bosan suka lepak kat taman tue
terutama rumah pakcik nie.
nie lah rumah pakcik tue.
'ehh alok siapa pakcik tue...nak kenal..nak kenal.."

nak sangat!
pergi lah usha!!!
nak masun pinang pun boleh! hahahaha
btw aku datang suka melayan budak kecik nie
kiut kot!!!
hingus meleleh jek 24/7
mesti bila dia dah besar terjejak kasih pulak antara aku dengan dia.
aku nak cakap macam nie

'kau kecik2 dulu...hingus meleleh tue abang lap pki tisu ko tahu!'

hahahahahahahahahah

masa aku singgah rumah pakcik sebelum aku nak balik rumah
masa aku nak balik tue
aku salam pakcik nie.
pastu ada anak2 dia dan budak ni tanya aku

'ehh abang mok pasni xdtg lg ke??"
'eh abg mok pasnie tak keje lagi ke??'

serius masa budak2 tue tanya..sayu aku rasa.
tapi aku jeleskan balik cerita semuanya
then....salam2 semua.
dan yang pasti
aku tahu mesti mereka mengharap aku datang kembali
insyallah......


hari sabtu taman perumahan saya buat korban
emak saya pun ada jugak
tapi takda amik 1 pic pun
even mak saya pulang sekejap kat rumah suruh amik pic...dia kata masuklah dalam facebook.
kejadah???????
ok..menyesal..so xboleh nak letak kat blogkn.
so..pengajaran....dengarlah cakap ibu anda!

siap semua tue.
balik kampung pulak sampai hari ahad
tujuan???
kopek kelapa sebanyak 200 ratus biji
maklong saya nak guna untuk perkahwinan anak dia
tapi saya sempat buat 50 biji jek...sebab tangan dah melecet.
ahahahahahaha
alah kalau sorang2 buat 200 biji mana sempat kn.
so manyak lah kakitangan yang membantu
lagi pun aku balik tolong awal pun
maybe aku tak dapat cuti hari kahwin anak dia tue.
aduiiii......sedih pulak..sepupu dekat kawin...macam rasa ralat tak pergi kan
tapi nak buat macam mana
abah kata....
'dah kerja.....so kerja jerla'
erhmmm.

so besok kalau aku sempat.aku tulis pasal 1st day aku kerja yeah..kalau tak penat dan rasa mood nak mengupdate blog tue datang.....btw wish me luck yer!!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home